Čo znamená naladiť sa na stretnutie s klientom?
Ľudia zabudnú čo ste im hovorili, čo ste pre nich urobili, ale nikdy nezabudnú, ako sa pri vás cítili.
Páči sa mi toto staré príslovie a preto súčasťou mojej prípravy je tiež naladenie sa, alebo disponovanie sa na stretnutie s klientom. Je to pre mňa dôležitou súčasťou koučovacej práce. Zvlášť ak prijmeme predpoklad, že každé takéto stretnutie, rozhovor môže mať pre daného človeka, alebo pre pár zásadný význam pre ich život. Ako by takéto disponovanie sa mohlo vyzerať?
Tá najideálnejšie príprava je, keď sa jedná o vopred naplánované stretnutie. Keď mám čas na prípravu, na premyslenie si toho, čo chcem, aby človek, ktorý sa má so mnou stretnúť pri mne cítil, čo chcem, aby bolo hneď od začiatku súčasťou dobrého Raportu. A to bez ohľadu na tému, o ktorej sa budeme zhovárať.
Čo sú tie najlepšie kroky prípravy pre mňa osobne?
Ponúkame vám pohľad cez tieto tri kroky/fázy. Môžu vám zabrať zo začiatku zopár minút, neskôr si môžete nájsť vlastnú niekoľko sekundovú “cestu”.
1. Stíšenie
- uvedomenie si daného okamihu
- vďačnosť za to, aké dary mám, že vôbec môžem túto prácu vykonávať
- vedomé vnímanie, čo všetko mi ide hlavou
2. Odovzdanie – vyupratuj si hlavu
- myšlienok – čo sa dialo doteraz v práci, čo ma čaká doma
- emócií – z predchádzajúcej činnosti, udalosti, stretnutia
- môjho JA – nie ja som dôležitý/tá, ale on/ona/oni
3. Motivácia – prečo túto prácu robím
- aká je moja rola v tomto rozhovore?
- s akou emóciou chcem doň „vstúpiť“ ?
- vedome sa rozhodnem, že som tu a teraz pre tých, ktorí ma čakajú